Aktualijos

10 finansų valdymo patarimų: nuo biudžeto sudarymo iki paskolos internetu

18 Rugpjūtis 2020

Įmonės, gebančios efektyviai valdyti finansus, sėkmingai veikia ir plečiasi. Ir visai nesvarbu, ar turite vos kelis darbuotojus, ar esate tarp didžiausių bei konkurencingiausių šalies verslų, ar veiklą vykdote tarptautiniu mastu.

Labai dažnai verslininkai mano, kad finansų valdymas – tai tiesiog tinkamai vedama buhalterija ir sąskaitų subalansavimas. Tačiau į finansų valdymo sąvoką įeina daugybė dedamųjų. Sėkmingai finansus valdančios įmonės sugeba nesuklupti patyrusios didesnę krizę, o palankiu metu – išsiplėsti, užaugti ir užimti rinkos lyderių poziciją.

Taigi pateiksime 10 laiko patikrintų patarimų, tarp kurių – ir kompetentingų apskaitos, finansų specialistų pasirinkimas, efektyvus dokumentų valdymas, gairės dėl kredito istorijos, paskolos internetu bei skolų administravimo.

1.    Skirkite dėmesio biudžeto planavimui

Smulkiojo verslo ekspertas Barry’is Motzas metinį biudžetą pataria planuoti pirmiausia peržvelgus dvejų ankstesnių metų pelno (nuostolio) ataskaitas. Būtina įvertinti, kokių pajamų ir išlaidų nebeliks ateinančiais metais. Taigi, viena svarbi taisyklė:

„Įmonių savininkai gali numatyti, kad pajamos didės, o išlaidos sumažės. Tačiau jei abejojate, pagalvokite apie galimybę sumažinti tikėtinas pajamas 25 proc., o išlaidas padidinti 10 proc.“

Biudžetą planuoti svarbu, nes tai padeda:

  •         nenuklysti nuo plano;
  •         geriau orientuotis, kam kiek lėšų reikės;
  •         priimti tam tikrus sprendimus;
  •         suvokti, kiek galimybių turite įgyvendinti plėtrą.

Analogiškai svarbu peržiūrėti įpročius: gal tai padės ateityje lėšas investuoti sumaniau?

2.   Išsiugdykite finansinio prognozavimo įprotį

Finansinis prognozavimas – tai analizė, kurią atliekant siekiama kuo tiksliau numatyti tam tikrus ateities rodiklius.

Įgiję įprotį nuolat stebėti rinkos tendencijas, gebėsite prognozuoti savo finansinę būklę bei sudaryti metinį biudžetą. Tai padės:

  •         numatyti, kuo būsite po 1–5 metų;
  •         pakeisti esamą strategiją, jei joje pasitaikė netikslumų;
  •         parengti naują tikslesnę ir labiau pagrįstą verslo augimo strategiją.

 

3.    Teiksite paskolos internetu paraišką? Išlaikykite gerą kredito istoriją

Kredito istorija padeda įvertinti, kiek patikimas ir kokią vertę sukuria verslas. Kredito reitingas parodo, kokia tikimybė, kad skolininkas nevykdys savo įsipareigojimų. Geras kredito reitingas kilsteli verslo vertę.

Jei išlaikysite puikų kredito reitingą, galite tikėtis didesnės įprastos paskolos ar greitos paskolos internetu (pastarosios bedrovės skiria dar daugiau dėmesio klientams įvertinti, nes visas procesas vyksta virtualioje erdvėje), taip pat greičiau pasiekti finansinių tikslų.

Taigi kiekvienas verslas turėtų siekti kuo geresnio kredito reitingo ir imtis veiksmų, padedančių sušvelninti neigiamų įrašų įtaką.

4.    Raskite kompetentingus specialistus, padėsiančius tvarkyti įmonės apskaitą ir priimti su finansų valdymu susijusius sprendimus

Mūsų šalyje įmonių (UAB ir MB) buhalterinę apskaitą privalo tvarkyti buhalteris ar šias funkcijas atlikti pasamdyta įmonė. Prieš pradėdamos vykdyti veiklą, įmonės turi pateikti formą FR0791, kurioje įvedami duomenys apie įmonės buhalterinę apskaitą tvarkantį asmenį. Teisės aktuose numatytos šios buhalterinę įmonės apskaitą tvarkančio asmens (asmenų) funkcijos:

  •         pagalba apskaičiuojant ir suplanuojant įmonės biudžetą;
  •         darbo vietos kainos skaičiavimai;
  •         įmonės vadovo informavimas apie numatomas veiklos sąnaudas ir kt.

Kai kurių įmonės finansų valdymo užduočių imasi ir jų savininkai, tačiau turint dvejonių mažoms įmonėms, neturinčioms finansų vadovo, geriau konsultuotis su ekspertais. Šiuo metu galima samdyti savarankiškai dirbančius ekspertus, kurie konsultuoja ir pagalbą suteikia tik tada, kai to reikia.

5.    Apsaugokite savo verslą nuo kibernetinių atakų

Kiekvienas verslas daug dėmesio turėtų skirti kibernetiniam saugumui, ypač siunčiant konfidencialius duomenis, atliekant bankinius pavedimus, vystant prekybą internete ir surenkant lėšas iš pirkėjų. Svarbiausia užduotis – apsaugoti klientų duomenis. Įmonės turėtų reguliariai atnaujinti antivirusines programas, įrangą.

Nustatyta, kad kibernetinių atakų taikiniu dažniausiai tampa smulkus ir vidutinis verslas, nes jo IT sistemos – lengviau pažeidžiamos, kibernetiniam saugumui skiriama mažai dėmesio. Lietuva kibernetinio saugumo indekse per pastaruosius 2 m. pakilo iš 57 į 4 vietą, bet šioje srityje dar yra nemažai spragų. Saugumu rūpinasi tik IT ir personalo padaliniai.

6.    Visus dokumentus kurkite ir saugokite skaitmeninėse platformose

Dokumentų valdymas ir apskaita popieriuje po truputį nugrimzta į praeitį. Kur kas paprasčiau viską tvarkyti skaitmeninėse platformose, kuriant svarbių dokumentų atsargines kopijas.

Internetinė apskaita ir įvairūs virtualūs įrankiai padeda ne tik supaprastinti esminius procesus, bet ir išsaugoti įrašus, kurie palengvina bendradarbiavimą su VMI ir kitomis institucijomis.

Vienas pavyzdžių – 2018 m. sukurtas startuolis „ContraBlock“, arba kitaip – speciali sutarčių saugojimo platforma, paremta blokų grandinės technologija. Šiuo projektu buvo bandoma sukurti alternatyvą Registrų centrui ir notarams.

7.    Automatizuokite sąskaitų mokėjimo procesus

Norint atsiminti, kada kokius bankinius pavedimus atlikti, kada metas mokėti vartojamosios paskolos internetu įmokas ir kt., reikia ne tik atitraukti dėmesį nuo savo pagrindinės veiklos, bet ir turėti genialią atmintį. Tačiau taip stipriai apkrauti savo smegenų tikrai nereikia – sąskaitų mokėjimo procesą galima automatizuoti.

Tai padaryti paprasta naudojantis elektronine bankininkyste: jei reguliariai apmokate tiekėjų sąskaitas, atlikę pirmąjį mokėjimą tiesiog išsisaugokite šabloną. Kaskart, atliekant pavedimą, reikės pakeisti vos kelis skaičiukus.

Be to, kartą ar du per mėnesį galėsite peržvelgti ruošinių sąrašą: pastebėsite, kokios sąskaitos dar neapmokėtos, tad išengsite delspinigių, sutaupysite laiko ir energijos.

8.    Tinkamai valdykite savo ir klientų skolas

Įprotis, kai skolos metams bėgant nemažėja ir nuolat būna perkeliamos į kitus metus, verslui naudos tikrai neatneš. Kaip elgtis?

Prieš imant naują paskolą verslui reikėtų grąžinti kuo daugiau esamų skolų, apmokėti kreditorių, tiekėjų sąskaitas. Kitaip tariant, prioritetas – prieš prisiimant naujus finansinius įsipareigojimus, iki minimumo sumažinti esamus.

Prieš užpildant greitos paskolos internetu paraišką pravartu sudaryti paskolos grąžinimo planą.

Skolų administravimas – tai ir:

  •         partnerių pasirinkimas, jų mokumo analizė;
  •         aiškiai suformuluota skolų valdymo politika;
  •         tinkamai paruoštos sutartys ir priemonės, padedančios jų laikytis;
  •         naudojimasis draudimo ir banko paslaugomis;
  •         efektyvus skolų išieškojimas;
  •         sąskaitų apmokėjimas.

 

9.    Auginkite santaupas

Verslui patyrus nuosmukį (kaip, pavyzdžiui, COVID-19 pandemijos atveju) atsarginės lėšos tikrai pravers:

  •         lengviau susidorosite su iššūkiais,
  •         išlaikysite geriausius darbuotojus;
  •         mažiau nukentėsite, taigi, tikėtina, pavyks išvengti bankroto.

Planuodami kitų metų biudžetą atkreipkite dėmesį, ar gebėsite padengti nuostolius, jei jų nepavyktų išvengti.

10.     Pasirinkite tinkamus investuotojus ir kreditorius

Investuotojai verslui – gana svarbūs, ypač:

  •         neseniai pradėjus veiklą;
  •         norint realizuoti perspektyvią idėją;
  •         siekiant pradėti plėtrą.

Dar vienas svarbus niuansas – remiami investuotojų verslai geba sukaupti daugiau lėšų ir vėlgi išlikti pačiu sudėtingiausiu metu. Todėl tinkamo investuotojo pasirinkimas gali turėti įtakos verslo sėkmei. Pasiaiškinkite, kokio dydžio sumas investuotojai norėtų investuoti į jūsų verslą.

Dar svarbiau pasirinkti tinkamus kreditorius: jie turėtų specializuotis teikdami paskolas verslui. Lanksčius verslo finansavimo sprendimus – nuo greitos paskolos internetu iki sąskaitų finansavimo (faktoringo) – siūlo  finansinių paslaugų bendrovė „PayRay“. Mūsų įmonė padeda verslui augti, o vienas didžiausių privalumų – operatyvumas: pinigai išmokami vos per kelias dienas, tad kiekvienas verslas galės sėkmingai įgyvendinti tikslus.

„PayRay“ turi ECB išduotą licenciją, taip pat gali didžiuotis ypač stiprių specialistų komanda, efektyviai ir greitai sprendžia verslo finansines problemas. Prieš priimant sprendimus visuomet verta pasikonsultuoti su mūsų darbuotojais.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį

Gaukite naudingus patarimus, padėsiančius auginti verslą!

PRADĖKITE JAU ŠIANDIEN!

Suteikite savo verslui daugiau galimybių